|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пошук
Усі представлені виставки
|
|
|
Ювілейна виставка творів Віри Феодосіївни Клименко-Жукової
(1921 – 1965) вперше так повно представляє унікальну збірку художниці, що зберігається в колекції Національного музею українського народного декоративного мистецтва. Вона обіймає період з 1946 по 1964 рр. і дозволяє прослідкувати еволюцію творчої манери майстрині та поступову зміну її естетичних уподобань.
Родом із всесвітньо відомого центру народного декоративного розпису с. Петриківки Дніпропетровської області, Віра Клименко-Жукова малювати почала ще у дитинстві. Після закінчення семирічки навчалась у дворічній школі декоративного малювання у відомого майстра Тетяни Пати.
Перед війною працювала в Росії у м. Жостові в артілі «Металопіднос», а з 1944 року почала працювати художником на Київському експериментальному кераміко-художньому заводі. Разом з іншими майстрами петриківського розпису – сестрами Вірою Павленко та Галиною Павленко-Черниченко, Поліною Глущенко Марфою Тимченко – Віра Клименко-Жукова започаткувала в Україні новий, цілком оригінальний напрямок декорування фарфорових виробів.
|
|
|
|
|
|
|
|
Художниця надзвичайно тонко відчувала пластику фарфору. Освоївши досить специфічну технологію малювання на фарфорі. здолавши «опір» округлої поверхні фарфорової форми, вона віртуозно декорувала його своїми розписами, вносила своєрідну гармонію в образ виробу. У розмаїтті розписів ваз, сервізів виконаних майстрами-петриківчанами, відразу розпізнаєш руку В. Клименко-Жукової Яскраво індивідуальна художня мова майстрині, невичерпна винахідливість, фантазія, майстерне володіння виражальними засобами дозволяли їй створювати художньо-довершені композиції як на папері, так і на порцеляні.
Використовуючи традиційні орнаментальні мотиви, вона значно ускладнювала їх, збагачуючи свої композиції як у кольорі, так і у конфігурації, демонструвала віртуозне володіння традиційними технічними прийомами: «гребінчиками», «зернятками», «горішками» та перехідним мазком.
ЇЇ твори привертають увагу вишуканою, витонченою графікою орнаментів і майстерно прорисованими деталями, строго вивіреною композицією і чистотою звучання кольору у гармонійно підібраній палітрі фарб.
|
Використовуючи традиційні орнаментальні мотиви, вона значно ускладнювала їх, збагачуючи свої композиції як у кольорі, так і у конфігурації, демонструвала віртуозне володіння традиційними технічними прийомами: «гребінчиками», «зернятками», «горішками» та перехідним мазком.
ЇЇ твори привертають увагу вишуканою, витонченою графікою орнаментів і майстерно прорисованими деталями, строго вивіреною композицією і чистотою звучання кольору у гармонійно підібраній палітрі фарб.
Учасниця багатьох республіканських (з 1946), всесоюзних(з 1948), декадних (з 1951) та міжнародних(1948 – «Радянська жінка у мистецтві», Париж) виставок, вона була неодноразово нагороджена медалями, почесними грамотами, грошовими преміями.
Віра Феодосіївна працювала на заводі до 1965 р., до останніх днів життя. Взірці її орнаментів у вигляді деколей ще декілька десятиліть (до 1978 р.) продовжували використовувати на заводі, прикрашаючи ними великі подарункові кухлі.
Виставка працює до 1 жовтня 2011 р.
Content-type: text/html
CGI Error
CGI Error
Cannot open file 'msid_DB': No such file or directory
|
|