Київ, вул. Лаврська, 9, корпус 29      Тел./факс: 280-13-43

Пн Ср Чт Пт Сб Вс: 10 - 18 год., Вт - вихідний

 

 

Контакти

Розсилка новин

2017 р.

«Музейні скарби»
З надходжень 1902 – 1927 років

     З 13 листопада 2017 р. до 28 лютого 2018 року.в Національному музеї українського народного декоративного мистецтва працювала виставка «Музейні скарби. З надходжень 1902 – 1927 років»

 

 

     Виставку присвячено 150-річчю від дня народження М.Ф. Біляшівського та 140-річчю від дня народження Д.М. Щербаківського – фундаторів колекції Національного музею українського народного декоративного мистецтва, яка бере свій початок від дня заснування в Києві у 1899 р. Міського музею старожитностей і мистецтв (з 1904 р. – Київський художньо-промисловий і науковий музей ім. государя імператора Миколи Олександровича).

     З експедицій, здійснених ними по багатьох регіонах України, до музею надходили килими, вишиті і ткані рушники, предмети народного одягу (сорочки, плахти тощо), церковні тканини (фрагменти підризників, поручі, воздухи, покрівці, нашивки на ризу), скрині, дерев’яні хрести, вироби з дерева (різьблені та мальовані), порохівниці, вибійчані тканини, вироби з кераміки, фарфору і фаянсу, гутного скла.

     До комплектування музейної колекції долучалися в цей час колекціонери, благодійники, громадські активісти.

     На виставці представлено лише невелику частину творів, що надійшли до колекції в період 1902 – 1927 років – час роботи в музеї М.Ф. Біляшівського та Д. М. Щербаківського.

 

 

Тетяна та Сергій Колечко
«Там музика звучить»
(художні емалі)

     З 8 грудня 2017 р. по 21 січня 2018 р. в Національному музеї українського народного декоративного мистецтва працювала виставка художніх емалей «Там чується флейта» Тетяни та Сергія Колечків.

 

     Тетяна та Сергій Колечки – відомі київські художники-емальєри, члени Національної спілки художників України, учасники міжнародних та всеукраїнських виставок, симпозіумів емальєрного мистецтва, живописних пленерів.

     

     

     Емалеві твори Тетяни Колечко мають неповторну манеру – в них переважають фігуративні композиції, головні образи яких – жінки. Емалям Сергія Колечка властиве багатство різноманітних фактур. За словами самого автора, його надихає до творчості таїна буття давніх предків, а також різні стани величної природи. Творчість цих художників можна охарактеризувати декількома словами – професіоналізм, вишуканість, досконалість.

     

     

     До експозиції виставки увійшли як вже добре відомі, так і зовсім нові роботи, об’єднані темою зимових свят, зимових пейзажів, казок та міфів.

     

Костянтин Ковган. «Стежками рідного краю»
(різьблення на дереві)

     З 2 листопада 2017 р. в Національному музеї українського народного декоративного мистецтва працювала персональна виставка творів закарпатського художника Костянтина Ковгана «Стежками рідного краю» (різьблення на дереві).

 

     Костянтин Ковган живе та працює у м. Ужгород. Фахову освіту здобув у Художньому коледжі мистецтв ім. А. Ерделі (відділ художньої обробки металу). По закінченню коледжу зайнявся різьбленням на дереві, постійно вдосконалюючи професійні навички та технічні прийоми обробки деревини. У 2006 р. вступив до Закарпатського художнього інституту, де навчався на відділенні декоративно-прикладного мистецтва.

     На виставці було представлено понад 20 станкових творів, виконаних у техніці рельєфного різьблення. У своїй творчості Костянтин Ковган надає перевагу пейзажному жанру. Автор зображує улюблені місця рідного краю («Рафанда», 2014 р.; «Будинки, ялинки, гори», 2017 р.). Роботи останніх років присвячені звичаям, пісням і танцям Карпат: людям, які живуть і працюють на цій землі («На Свалявщині», 2009 р.; «Сопілкар, скрипаль», 2012 р.). Твори, представлені в експозиції, виконані на високому професійному рівні. Художник використовує деревину різних порід, найчастіше липу та тополю, використовуючи тонування.

     Костянтин Ковган є учасником багатьох фестивалів і виставок в Україні та за її межами, зокрема у Польщі та Хорватії.

     

     

     Виставка триваkf до 02 грудня 2017 р.

     

«Андрій Пушкарьов. Птах та вершник як провісники свободи»
(графіка, витинанка, писанка)

     В Національному музеї українського народного декоративного мистецтва з 12 жовтня по 1 листопада 2017 р. працювала виставка творів члена Національної спілки художників України та Національної спілки майстрів народного мистецтва України Андрія Пушкарьова «Птах та вершник як провісники свободи».

 

     Народився художник 28 грудня 1960 року в містечку Терни, Криворізької області. Змалку навчався і музиці, і образотворчому мистецтву, ази якого отримав у середині 1970-х років у самобутнього місцевого художника Євгена Лещенка, який прищепив йому любов до народного мистецтва та української минувшини.

     Переїзд Андрія Пушкарьова до Дніпра та навчання на архітектурному відділі Дніпропетровського будівельного технікуму (1977 р.) сприяли стрімкому професійному зростанню. Тут Євген Лещенко познайомив його з відомим українським художником Феодосієм Гуменюком, тематичне заглиблення якого у світ української давнини, особливо козацької доби, згодом стало предметом наслідування і його учнем – Андрієм Пушкарьовим. Молодий художник випробовує техніку фактурного малюнка, а також експериментує в царині сюжетної витинанки. І робить це самобутньо – відбираючи характерні риси національного архетипу. Для витинанок він винайшов своєрідну, вишукану техніку прорізування та тонування. Композиції митця вражають емоційно наповненим образним звучанням, глибоким філософським змістом і випромінюють потужну енергетику. Образи й сюжети минувшини в його творах актуальні і нині.

     

     

«АННАПЕРЕТИНУ»
Виставка творів Анни Семенко.

     В Національному музеї українського народного декоративного мистецтва з 5 по до 30 жовтня 2017 р. експонувалась виставка творів члена Національної спілки художників України Анни Семенко «АННАПЕРЕТИНУ».

 

     Анна Семенко – художник-кераміст, у 1975 році закінчила Київську художню школу ім. Т.Шевченка, а у 1982 році – Львівську національну академію мистецтв (вчителі з фаху – Тарас Янко та Іван Франк).

     Її твори гармонійні та красиві. Маючи ознаки модерності, вони водночас нерозривно пов’язані з народним поетичним світовідчуттям.

     Для автора характерні як оригінальна техніка обробки глини так і безмежність творчих пошуків у гончарному мистецтві. Індивідуальний стиль Анни Семенко полягає у гармонійному поєднанні графіки, живопису та об’ємних можливостей кераміки.

     Автор шанобливо використовує основні формотворчі принципи роботи народного майстра з матеріалом, відтворюючи логіку давніх гончарів, і одночасно впроваджуючи новаторські методи декорування.

     Творчість Анни Семенко переконливо свідчить, що кераміка – це мистецтво з безмежним тематико-образним діапазоном, потужною стороною якого є асоціативність і багатоплановість образності. Саме поєднання керамічного формотворення, декоративного живопису та графічності оздоблення є сильними індивідуальними особливостями творчих пошуків Анни Семенко.

     Твори художниці зберігаються в Національному музеї українського народного декоративного мистецтва, Національному музеї-заповіднику українського гончарства в Опішному, приватних колекціях України, США, Канади, Австрії.

     На авторській ювілейній виставці в стінах музею представлено понад 20 керамічних творів та 30 живописних полотен художниці, створених у 2016-17 роках спеціально для музейної експозиції.

     

«History of Feelings»
Виставка дизайнерських жіночих суконь.

     З 14 по 30 вересня 2017 р. у Національному музеї українського народного декоративного мистецтва працювала виставка «History of Feelings» (в перекладі « Історія почуттів») від Makmar Dress Studio присвячена 5-річчю модного бренду LaFress.

 

 

     LaFress – український бренд одягу від дуету двох дизайнерів Марини Шелудько та Валерії Пассе, які неодноразово були представлені на тижнях високої моди як в Україні так і за ї межами, зокрема у Франції, Румунії, Китаї та ін.

     Одним з основних напрямків діяльності творчого дуету є створення весільних суконь. Дизайнери тяжіють до стилістики мінімалізму, іноді в їхніх колекціях відчуваються вінтажні нотки. Великого значення Марина Шелудько та Валерія Пассе надають кольору, який створює настрій свята, використовують лише натуральні, вишукані тканини, каміння, шкіру, екзотичне пір’я. Звертаються до декорування вишивкою бісером. Всі сукні виконані в пастельних відтінках. Енергія фарб природня, чуттєва, чарівна. Сукні зажди практичні. Кожна колекція яскраво виражає неповторний стиль LaFress.

     Співрганізатором виставки виступив мультибрендовий бутик жіночого одягу, в якому представлені унікальні українські бренди – Makmar Dress Studio.

     

     

     

Виставка «Золоте Полісся»

     З 30 серпня по 10 вересня 2017 року у Національному музеї українського народного декоративного мистецтва за підтримки Президентського фонду «Україна» Леоніда Кучми працювала виставки «Золоте Полісся».

 

 

     В експозицію увійшли панорамно-об'ємні композиції з соломки заслуженого художника України Миколи Климовича та композиції з художньої соломки, створені учнями і випускниками Овруцької зразкової Малої академії народних мистецтв і ремесел.

     Микола Іванович Климович є фундатором і незмінним директором «Зразкового художнього колективу» Овруцької Малої академії народних мистецтв і ремесел з 1994 року.

     З давніх часів на Поліссі вміли прикрашати дерев'яні вироби соломкою. Сучасні автори, які володіють техніками художньої обробки соломки, звертаються не лише до тем природи рідного краю, традиційних рослинно-геометричних орнаментальних композицій, а й до героїко-історичної та біблейської тематики.

     Твори Миколи Климовича та його учнів демонструвалися у виставкових залах Афін (2002), Рима (2008), Севільї, Пунта-Умбрії й Ісла-Крістіни (2009), Тріполі (2010), Гібралеона і Беаса (2011), Гамбурга (2013), а також у Міжнародному центрі культури та мистецтв «Жовтневий палац» (2007), Центральному будинку офіцерів Збройних Сил України (2009), Національному палаці мистецтв «Україна» (2011), Президентському фонді Леоніда Кучми «Україна» (2016).

     

     

«Будьмо …»
Виставка творів Марка Галенка

     Національний музей українського народного декоративного мистецтва з 8 по 30 вересня 2017 р. експонував виставку творів члена Національної спілки художників України Марка Галенка «Будьмо …».

 

 

     Марко Галенко – художник різноплановий: йому підвладні як традиційні гончарні форми, так і вишукані скульптури або монументальні, просторові композиції. Його роботам притаманні вишуканість, тендітність та елегантність, які походять від особистості самого художника. Його персонажі розумні, добродушні, привітні та усміхнені до життя і до кожного глядача.

     Митцю властиве витончене світосприйняття, делікатне, доброзичливе ставлення до світу взагалі та до людей зокрема. Про Марка Галенка впевнено можна сказати, що він творить мистецтво позитивних емоцій.

     Письменнику Костянтину Паустовському належать слова: «Справа художника – народжувати радість» – і роботи художника Марка Галенка – вірне тому підтвердження. Марко Анатолійович любить життя у всіх його проявах, любить людей. Він яскраво живе, добродушно спілкується і творить на радість людям. Марко – філософ і лірик, який з гумором дивиться на світ.

     Заслуги художника загальновизнані: він є учасником понад 50-ти виставок, арт-проектів, фестивалів, симпозіумів і пленерів в Опішному, Запоріжжі, Слов’янську, благодійних програм «Глини Донбасу – дітям-сиротам» у Ворохті та Одесі. Він є одним із засновників Київського творчого об’єднання «Гончарі» та художнього підприємства і галереї сучасного мистецтва «Грифон», викладає мистецтво кераміки в київській гімназії ім. Т. Г. Шевченка.

     У 2006 році за роботу «Арлекін» отримав першу премію на міжнародному фестивалі скульптури, кераміки і гончарства «Аржиля» у Франції (м. Румазьєр Лубер). Марко Галенко – автор герба Печерського району м. Києва та герба рідного с. Дідовщина Фастівського району Київської області.

     Твори художника зберігаються у музеях, приватних колекціях, галереях в Україні та за її кордонами (Данія, Іспанія, Італія, Канада, Німеччина, Польща, Росія, США, Франція, Чехія).

     

     

«Мислеформи Леоніда Богинського»

     У Національному музеї українського народного декоративного мистецтва з 27 липня по 5 вересня 2017 року експонувалася виставка «Мислеформи Леоніда Богинського», присвяченай його світлій пам’яті.

 

 

     

     Леонід Богинський – один із лідерів і найяскравіших представників сучасного мистецтва кераміки. Його роботи вирізняються своєрідною пластичною манерою, особистою художньою мовою, яка передає чітко означену життєву позицію автора.

     Леонід Богинський у 1980-ті роки став одним із засновників нової художньої традиції в українській кераміці, засобами глиняної пластики відображаючи сучасність, її протиріччя та внутрішній неспокій, біль і драму життя, любов і страждання, муку, радість і трагізм людських стосунків.

     Традиційні форми народної кераміки у художника є універсальним засобом передачі філософських роздумів та ідей. Так, монументальні макітри несуть філософське навантаження, а чорно-білі фарфорові об’єми – це особиста розповідь, фантазія художника з приводу життєвих історій або філософських міркувань про буття. У діалозі чорного та білого художник передає драматичні колізії життя, складність і водночас простоту людського існування.

     Керамічні пласти Леоніда Богинського – це справжня поезія в кераміці. Умовний, майже абстрактний розпис має драматичне навантаження. В українській кераміці вперше так щемно і неспокійно зазвучала висока нота трагізму.

     На виставці представлені твори митця з колекції музею, а також роботи, передані родиною Майстра на час виставки та твори матері художника Євгенії Заремби-Богинської в стилі «міського наївного мистецтва».

     

«За покликом сонця»
Виставка живописних творів Володимира Гарбуза

     З 22 червня по 10 вересня 2017 р. у Національному музеї українського народного декоративного мистецтва єкспонувалася виставка В. Гарбуза «За покликом сонця», на якій була представлена ретроспекція живописних творів з різних циклів та періодів творчості художника

 

 

     Гарбуз Володимир Васильович – відомий український художник, член Національної спілки художників України (з 1988).

     Працює в галузі книжкової та станкової ґрафіки, станкового живопису та монументального мистецтва.

     Автор ґрафічних серій на шевченківські теми — ілюстрацій до «Кобзаря», книг «Шевченко і вічність», «Стежками до світил», «Давидові псалми», а також олійних творів — «Катерина», «Перепоховання генія» та ін. Художник неодноразово говорив, що шевченківська тема є справою всього його життя.

     Володимир Гарбуз — художник жанрово різноманітний, технічно багатоґранний. Творам притаманний синтез традицій язичництва та духовних надбань християнської культури. У кожному сюжеті митця, за його власними словами, неодмінно є щось від «космічно-прабатьківського», від легендарної предковічної землі України. Особливо виразно це простежується в жанрі пейзажу. Цикл краєвидів Наддніпрянщини, наприклад, весняні пейзажі 2017 р. — це не пейзажі у традиційному розумінні. Радше це симфонія експресії та кольору. В експозицію увійшли твори різних жанрів – пейзажі, натюрморти.

     Живописні і графічні роботи митця представлені в експозиціях багатьох українських і зарубіжних музеїв (Австралії, Канади, Польщі, Словаччини), а також у приватних збірках.

     

Виставка «Сучасний львівський вітраж»

     З 27 квітня по 15 липня у Національному музеї українського народного декоративного мистецтва демонструвалася виставка «Сучасний львівський вітраж».

 

 

     На виставці свої роботи представлять учасники єдиної в Україні професійної організації художників-вітражистів «Вікно» - Юрій Павельчук, Андрій Курило, Олександр Шевченко, Олег Янковський, Олександр Личко, Анатолій Винту.

     Асоціація «Вікно» існує з 1999 р., до неї увійшли випускники кафедри художнього скла Львівської національної академії мистецтв. Володіючи всіма тонкощами професії художника-вітражиста, перебуваючи в постійному пошуку нових форм та образних рішень, експериментуючи з новітніми техніками й технологіями кожен митець знайшов свій, не схожий на інших, шлях бачення сучасного вітражу. Учасники виставки мають за плечима неабиякий досвід роботи, власне бачення і розуміння мистецтва творення вітражу, його місця в сучасному інтер’єрі.

     Роботи членів Асоціації сьогодні можна побачити як у світських інтер’єрах, так і в культових спорудах різних конфесій.

     Мистецтво вітражу – багатогранне, неперевершене у винятковій здатності набирати своєрідного асоціативно-образного звучання, наділене універсальною можливістю пропускати крізь себе світло, створювати особливу атмосферу. Класичний вітраж належить до специфічних, своєрідних, яскравих видів декоративного мистецтва. Науково-технічний прогрес, новітні стилі та напрямки монументального й образотворчого мистецтва призвели до високого розвитку сучасного львівського вітражу.

     

 

Виставка живопису Сергія Кириченка

     17 травня у Національному музеї українського народного декоративного мистецтва розпочала роботу виставка живопису Сергія Кириченка (м. Одеса).

 

     Кириченко Сергій Олексійович народився у місті Нікополі Дніпропетровської області. У 1988-1991 рр. навчався в Одеському державному художньому училищі ім. М. Б. Грекова. З 1994 р. – член Національної спілки художників України.

 

     Художник працює в галузі графіки, малярства та монументального мистецтва.

 

 

     На виставці були представлені живописні твори, виконані за останні 5 років. За словами Романа Каркалія, заслуженого журналіста України, «Щонайперше враження від виставки Сергія Кириченка: ви вступили до зали й одразу ж перед очима — немовби дивовижний, екзотичний сад за вікном. Картини, що випромінюють позитив, ту життєрадісність, і тепло, й навіть ніжність… Певно, відчуває художник енергетичний ланцюг, що зв’язує його з витоками та нинішнім часом».

 

 

     Художник є учасником багатьох виставок та бієнале. Роботи зберігаються в Хмельницькому обласному художньому музеї, Одеському художньому музеї та Музеї приватних колекцій ім. О. В. Блещунова (м.Одеса).

     

     

     Виставка працювала до 19 червня 2017 р.

 

 

«Мистецька феєрія Олександра Опарія»

     У Національному музеї українського народного декоративного мистецтва з 14 квітня по 19 травня працювала виставка «Мистецька феєрія Олександра Опарія», на якій талановитий митець зі Львова представив свої роботи, виконані на папері та порцеляні в традиціях петриківського розпису, авторські писанки та власну колекцію вишитих полтавських рушників, жіночих сорочок та інших предметів народного одягу різних регіонів України кінця ХІХ – початку ХХ ст.

 

     Олександр Опарій народився на Сумщині, фахову освіту здобув у Миргородському державному керамічному технікумі та у Львівській національній академії мистецтв на кафедрі художнього текстилю, де нині й працює на посаді викладача.

     

     

     Свою творчу діяльність митець розпочав у 1996 р. Він є учасником багатьох групових і персональних виставок в різних містах України. Роботи художника зберігаються в Національному музеї українського народного декоративного мистецтва, Харківському художньому музеї ім. С. Васильківського, Музеї авторського фарфору (м. Санкт-Петербург) та ін., а також у приватних колекціях в Європі, США, Канади.

     

     

     Під час відкриття виставки відбулася презентація монографічного дослідження Валерія Завершинського «Олександр Опарій. Петриківські мотиви в мистецтві декоративного розпису».

 

«Радість творення»
Виставка творів Петра Печорного

     17 березня 2017 р. Національний музей українського народного декоративного мистецтва презентував виставку Петра Печорного «Радість творення».

 

 

     Один з провідних художників сучасного декоративного мистецтва, член Національної спілки художників України (1971), лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка (2013 р.), літературно-мистецької премії ім. Івана Нечуя-Левицького (1997 р.), премії ім. Катерини Білокур (2006 р.), професор, член Президії Українського фонду культури запрошує на свій мистецький вернісаж.

     Петро Печорний – видатний діяч у галузі теорії й практики монументального та декоративно-ужиткового мистецтва, відомий в Україні та за її межами як видатний майстер мистецтва української кераміки

     Петро Печорний отримав високу фахову підготовку спочатку в Київському училищі декоративно-ужиткового мистецтва, яке на той час знаходилося на території Києво-Печерської лаври, а потім у Ленінградському вищому художньо-промисловому училищі ім. В. І. Мухіної (нині Санкт-Петербурзька державна художньо-промислова академія)

     Петро Петрович пройшов великий життєвий і творчий шлях. З 1966 по 1970 рік працював головним художником на Городницькому фарфоровому заводі Житомирської області, згодом очолював лабораторію нових форм, фарб і деколей Українського науково-дослідного інституту кераміки і скла в м. Києві (1970 – 1973). У 1973 – 1984 рр. працював у творчо-виробничому об’єднанні Товариства охорони пам’яток історії та культури УРСР та у творчому об’єднанні „Художник”.

     

     Виставка тривала до 24 квітня 2017 року.

Bиставка «Києво-межигірський фаянс».

     У Національному музеї українського народного декоративного мистецтва з 15 березня по 12 травня 2017 року працювала виставка «Києво-межигірський фаянс».

 

 

     

     У колекції музею зберігається найбільше в Україні за кількістю пам’яток зібрання виробів межигірського фаянсу, яке нараховує понад 900 предметів.

     Фабрика була заснована у 1798 році недалеко від Києва, у районі Вишгорода, і проіснувала майже 80 років, припинивши свою діяльність у 1877 році. Від початку підприємство створювалося як комерційне, було першим в колишній Російській імперії з виготовлення фаянсу і першим, на якому стали застосовувати друк для декорування виробів.

     Межигірська глина була різних кольорів: біла,темно-коричнева, жовта, кремова, палева. Досить швидко майстри опанували виробництво кольорових мас: мармурову, темно-коричневу (шоколадну), чорну та ін., застосували кольорові та безбарвну глазурі, якісні друковані малюнки, професійно виконаний рельєфний декор. Найвищим досягненням були друковані малюнки з ландшафтами Києва, Петербурга і його околиць.

     Асортимент виробів був досить значний: чайний, кавовий, столовий посуд, а також окремо можна було придбати тарілки, салатники, сухарниці, кухлі та ін. Крім того, продукувалися вази різного розміру і призначення, кашпо, чорнильні прибори, умивальні чаші з глеком, рамки для портретів, свічники, каструлі, судки, глечики, менажниці, форми для бланманже, морозива, прес-папьє, кронштейни, садові табурети, предмети сакрального призначення (лампади, ікони, хрести, великодні яйця). З 1850-х років стали виготовляти скульптуру з бісквіта.

     

«Йордань»
Виставка творів Петра Бевзи

     З 10 лютого по 10 березня 2017 р. в Національному музеї українського народного декоративного мистецтва працювала виставка «Петро Бевза. Йордань».

 

     Арт-проект «Петро Бевза. Йордань» складається з декількох виставок, що відбувається в різних містах і навіть країнах. І кожного разу це нова експозиція, яка складається з живописних творів відомого київського художника Петра Бевзи та історико-культурних артефактів з музейних або приватних колекцій.

     Ініціатором проекту став Український інститут Америки (м. Нью-Йорк), організатором – Центр сучасного мистецтва «Білий світ» (м. Київ).

     Локації:

     Український Інститут Америки, Нью-Йорк, 2016;

     Центр сучасного мистецтва «Білий світ», Київ, 2016;

     Одеський художній музей, Одеса, 2016;

     Національний музей українського народного декоративного мистецтва, Київ, 2017;

     Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького, Львів, 2017.

 

     «У циклі «Йордань» нам дароване глибоко сформоване осмислення однієї з найбільш вражаючих церемоній візантійського обряду: урочисте освячення води на Богоявлення в пам'ять хрещення Христа в Йордані. Вода, центральна тема, – це елемент повсякденності, есенція, якщо хочете, в якій завжди присутня віра, що проявляється через внутрішнє духовне оновлення. Для Петра Бевзи і сьогодні не втрачають своєї ваги роздуми над тим, що є прагнення бути вповні людиною» (Володимир Гойдаш, директор Art at the Institute Українського Інституту Америки).

     У Національному музеї українського народного декоративного мистецтва представлені живописні твори П.Бевзи з циклу «Йордань». З колекції НМУНДМ в експозицію увійшли чотири дерев’яні скульптури євангелістів Матвія, Марка, Луки та Іоана, середини 19 – початку 20 ст., які раніше перебували в колекції відомого лікаря, колекціонера і дослідника українського народного мистецтва Е. Біняшевського (1928 – 1996). А також представлено нашивку на ризу «Преображення» 18 ст. з м. Новгород-Сіверського, яка вишита у давній техніці «в прикріп» шовковими, золотними та срібними нитками.

 

«Aqva vita від гончарних красенів»
Культурно-мистецький проект.

     Національний музей українського народного декоративного мистецтва презентував культурно-мистецькогий проект «Aqva vita від гончарних красенів», який відбувся в грудні 2016 – січні 2017 років.

 

     Проект передбачав декілька заходів. 2 грудня відбулося відкриття виставки зооморфних посудин із музейної колекції кераміки. Більшість творів вперше потрапили до експозиційних залів з фондів музею.

 

 

     Наступною акцією проекту став мистецький круглий стіл під назвою «Зооморфний посуд в українському народному та декоративному мистецтві. Історія. Призначення. Використання.». Зустріч фахівців у рамках круглого столу відбулося обговорення актуальних питань розвитку керамічного мистецтва України, місце та внесок української культури кераміки у світові мистецькі процеси, обмін інформацією про стан

музейних та приватних колекцій зооморфного посуду, вироблення пропозицій і рекомендацій подальшого співробітництва керамологів, музеологів, колекціонерів.

 

     Виставка працювала до 5 березня 2017 року.

 

 

«Пам’ять».
Персональна виставка художника-кераміста Леоніда Нагірняка

     У Національному музеї українського народного декоративного мистецтва з 20 січня по 7 лютого 2017 рокупрацювала персональна виставка київського художника-кераміста Леоніда Нагірняка «Пам’ять».

 

     У своїй другій персональній виставці автор звертається до актуальної теми історичної пам’яті та неперервності культурного життя нації. Тільки народ, який не забуває минуле та усвідомлює власну історію, здатний творити майбутнє та примножувати досягнення.

     Леонід Нагірняк закінчив Київський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім. М. Бойчука, де нині працює викладачем на кафедрі художніх виробів кераміки. Він є учасником Всеукраїнських молодіжних симпозіумів гончарного мистецтва, у 2003 та 2004 роках став переможцем, отримавши першу премію. Художник бездоганно володіє майстерністю гончарювання та техніками підполивного розпису, фляндрування, невпинно експериментує з поливами та прийомами декорування.

     Маючи неабиякий творчий потенціал, наполегливість, працелюбність, твердий характер художник вперто йде до здійснення мети. Загострене світовідчуття творчої людини, стриманий і тонкий смак, почуття міри, скромність та колосальна працездатність відкривають перед майстром безмежні простори для творчості.

     В експозиції виставки представлено понад 40 гончарних робіт, об’єднаних чутливим світосприйняттям автора, роздумами про життя та відчуттям відповідальності перед сьогоденням.

 

     

 

 

Дмитро Головко (1905-1978)
110 років від дня народження

     В музеї представлено розширену експозицію творів народного художника України, дійсного члена Міжнародної академії кераміки (з 1970 р.) Дмитра Федоровича Головка, присвячену 110-ій річниці від дня народження Майстра

     Дмитро Головко належить до видатних митців яскравої індивідуальності, в творчості якого втілилися найкращі риси традиційного народного гончарства в поєднанні з високими якостями професійного художника і талановитого технолога-кераміста.

     

 

     П’ятнадцятирічним хлопцем Дмитро вступив до Уманської дворічної школи народного мистецтва імені Т. Шевченка, де вивчав малюнок, декоративні розписи, ліплення, оволодів базовими знаннями з кераміки. Далі були роки навчання в Межигір’ї, де на подвір’ї відомої Межигірської фаянсової фабрики (1798 - 1874) з 1920 року діяла школа-майстерня, яка згодом переросла в Художньо-керамічний технікум, а з 1928 року стала Київським технологічним інститутом кераміки і скла.

 

     ВИСТАВКА ПРАЦЮВАЛА ДО 14 БЕРЕЗНЯ 2017 року.

 

 

Катерина Ганейчук. «КОДИ».

     З 1 лютого 2017 р. в Національному музеї українського народного декоративного мистецтва працювала виставка «КОДИ» Катерини Ганейчук, м. Луцьк.

 

     Катерина Ганейчук живе і працює в Луцьку, закінчила Львівський коледж декоративно-прикладного мистецтва ім. І.Труша (1995 р. кафедра художньої кераміки) та у 2001 р. закінчила Львівську Академію Мистецтв за спеціальністю «дизайн інтер’єру та меблів».

     Катерина належить до сучасних художників, що творять концептуальне мистецтво, використовуючи автентичні техніки витинанки, левкасу, вибійки та розпису на склі. Займається фотографією та живописом. Працює дизайнером інтер’єру та меблів. У Луцьку організувала та веде студію «Арт-кластер» – курс підготовки майбутніх дизайнерів, архітекторів і художників.

     «Катерина Ганейчук у своїй різноплановій творчості репрезентує стани-етапи «надій, проминань і наближень, і навертань у своє, у забуте й дочасне. Висока напруга забезпечується не апелюванням до світу зворушень – перечулень - розчулень (фізично-душевний варіант людини), а візуалізація спроб порозуміння зі Всесвітом на духовному рівні», – Галина Яструбецька, поет, літературознавець, доктор філологічних наук, професор.

     Художниця є постійним учасником багатьох всеукраїнських та міжнародних виставок.

     На виставці була представлена спеціально створена інсталяція «Коди».

     Інсталяція для художниці – це спосіб відкритись і викликати асоціації, емоційний та інтелектуальний відгук у глядача, спосіб опрацювати та перейти свої больові точки.

     

     Виставка працювала до 25.02.2017.

 

«На крилах мрій»
Виставка творів Галини Дюговської

     У Національному музеї українського народного декоративного мистецтва з 16 грудня 2016 р. по 17 січня 2017 р. працювала виставка творів Галини Дюговської «На крилах мрій».

 

     Галина Дюговська – член Національної спілки художників України та Спілки дизайнерів України. Живе та працює в Києві. Впродовж багатьох років займається створенням арт-об’єктів з природних матеріалів та флористикою і художнім текстилем. Для втілення своїх ідей використовує поєднання традиційних та авторських технік. Г. Дюговська є організатором та куратором українських та міжнародних художніх мистецьких заходів – виставок та пленерів. Разом з Володимиром Балибердіним представляла українське декоративне мистецтво на Євробаченні в м. Баку (Азербайджан ).

 

     Виставка «На крилах мрій» відкрилася в особливий передсвятковий час. Цей зимовий період з глибокої давнини пов’язаний з великою кількостю традицій та вірувань. Низка зимових святкувань, починаючи від свята Святого Миколая до Різдва, Нового року та Водохреща завжди наповнені підведенням підсумків, новими надіями та мріями… В експозицію увійшли як нові, так і виконані раніше твори.

     Художниця, натхненна традиціями та любов’ю до рідної культури в авторській інтерпретації хоче донести до сучасного глядача енергію давніх знань рідної землі.

     Кольорова гама, геометричний орнамент – все має глибоку символіку, ідею, зміст.

     Магія тепла, добра та любові через зв’язок поколінь в виконанні Галини Дюговської дарує відвідувачам святковий настрій та бажання жити та творити.

 

Музей у соцмережах:  ВКонтакте  Твіттер  Фейсбук  

    © 2005-2015 Національний музей українського народного декоративного мистецтва.    Умови використання матеріалів