|
Усі експонати
Антон Штепа. Скульптурна композиція «Йшов кобзар до Києва та й сів спочивати...»
Микола Трегубов. Скульптурна композиція «Пам’яті Кобзаря»
Омелян Желєзняк. Скульптурна композиція “Сон”
Андрій Сухорський. “Перебендя з поводирем”(1964 р.)
Панно на склі Івана Сколоздри «Садок вишневий коло хати» (1988 р.)
Декоративна ваза до 150-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка(червень 2014 р.)
Декоративний таріль «Росли укупочці, зросли…» (травень 2014 р.)
Декоративне кришталеве блюдо «Реве та стогне Дніпр широкий» (квітень 2014 р.)
Гобелен І.С. та М.Т. Литовченків «Т.Г. Шевченко і Україна» (березень 2014 р.)
П.П.Верна. Скульптурна композиція «Мені тринадцятий минало...» (лютий 2014 р.)
Вишитий рушник, присвячений 100-річчю від дня смерті Т. Г. Шевченка. 1961 р. (січень 2014 р.)
Виїзні сани XIX ст.(січень 2013 р.)
Куманець із зображенням змій (лютий 2013 р.)
«Бариня». Керамічна скульптура (березень 2013 р.)
Напрестольний хрест Ларіона Іваницького 1576 року (квітень 2013 р.)
Вишитий бісером чохол на сидіння дивану XVIII – поч. ХІХ ст. (травень 2013 р.)
Кубок з накривкою князя Михайла Сервація Корибута-Вишневецького 1730-х років (червень 2013 р.)
Оксана Грудзинська. Декоративне панно станції київського метро “Хрещатик” (липень 2013 р.)
Золототканий шовковий слуцький пояс XVIII ст.(серпень 2013 р.)
Килим 1831 р. з Полтавської губернії (вересень 2013 р.)
Супова ваза від чайно-столового сервізу з монограмою «LK» 1815 року (жовтень 2013 р.)
Картина народного художника України К. В. Білокур «Будьте здорові, з урожаєм!» 1954 р.(листопад 2013 р.)
Ікона Святого Миколая ХІХ ст.(грудень 2013 р.)
|
|
Проект «Музейний експонат місяця» 2014 року
присвячений 200-річчю від дня народження Т. Г. Шевченка
Експонатом червня 2014 р. визначено декоративну вазу, виконану до 150-річчя від дня народження Тараса Григоровича Шевченка.
|
|
В українській культурі ХХ століття склалася традиція святкування дня народження Тараса Григоровича Шевченка. Найбільш масштабно відзначаються ювілейні дати, до яких організовуються різноманітні культурні заходи, виставки, концерти. Не стало винятком і 150-річчя з дня народження Т. Г. Шевченка, до відзначення якого у 1964 році була виконана низка художніх робіт митцями декоративного мистецтва, живописцями, скульпторами тощо.
Одним із таких творів є декоративна ваза, яка була виготовлена провідними художниками Київського експериментального кераміко-художнього заводу (м. Вишневе, Київська область).
Автором форми вази стала провідний художник фарфору другої половини ХХ ст. С. М. Сарапова (1917–1970). Протягом всього творчого шляху вона створювала проекти розписів і форм сервізів, ваз, сувенірів, предметів посуду тощо. У доробку Сарапової – низка творів, виконаних під впливом західноєвропейського постмодернізму. Стиль робіт Сусанни Михайлівни сформувався завдяки природному таланту, вмінню свіжо мислити, а також частим поїздкам закордон до країн Сходу, Європи, Америки, де художниця відвідувала та брала участь у виставках промислового мистецтва. Багато робіт також виконала мисткиня у художньому склі.
Портрет Тараса Григоровича на вазі виконала С. В. Голембовська (1927 р. н.) – студентка, а згодом і співробітниця по творчій діяльності С. М. Сарапової. Світлана Владиславівна займалася розробками чайно-кавових форм, ваз, таць, ансамблів дрібних предметів, а також виявила себе вмілим живописцем, графіком, скульптором. Вона одна із небагатьох художників заводу виконувала портрети на великих репрезентативних вазах, що свідчить про обдарованість до портретного живопису та рівень майстерності художниці.
Автором орнаментального розпису на вазі є М. К. Тимченко (1922–2009) – представниця когорти видатних майстринь-петриківчанок, що займалися оздобленням фарфорових предметів вишуканими рослинними мотивами. Творчій манері Марфи Ксенофонтівни притаманні витонченість, легкість, віртуозність малюнка, досконалість композиційних рішень, вміння делікатно використовувати можливості кольору.
Враховуючи вищезазначені творчі досягнення митців, що долучилися до створення даної декоративної вази, стає цілком зрозумілим емоційний стан, який виникає від споглядання цієї фарфорової пам’ятки. Тональна гармонія кольорових відтінків портрета і петриківського розпису елегантно доповнені золоченням та вдало обрамлені широкою смугою відведення та написом, виконаними золотом. Плавні лінії форми вази, вишукане орнаментальне оздоблення й майстерно виписаний портрет, з якого глибокодумно дивиться пророк українського народу, занурюють глядача у бездонний світ творчості Т. Г. Шевченка.
|
|